Najważniejszym z największych wyzwań w lwiej części polskich miast jest transport. Nasze miasta są nie przygotowane do tak dużego natężenia ruchu, jaki powstał przez wzrost liczby samochodów na polskich ulicach. Przez to właśnie jedną z najbardziej istotnych kierunków rozwoju które musi rozpocząć niemalże każda gmina jest inwestycja w rozwój dróg i komunikację. Jezdnie i transport miejski to najważniejszy obszar, jaki da przestrzeń na to by polepszyć wygodę mieszkańców a także poprawi całokształt infrastruktury Krakowa.
 Spośród innych  gmin,  nowe projekty drogowe  jakie realizuje Kraków  silnie się wyróżniają.  Krakowianie w referendum opowiedzieli się za  budową metra,  jednak zanim ono powstanie, w komunikację tramwajową i autobusową  i drogi  potrzeba  włożyć  dużo  środków . Z  bardziej istotnych inwestycji  trzeba wymienić:
całkowicie elektryczną  nitkę autobusową – pierwszą w kraju,
 innowacyjne torowisko na Ruczaju,
 całkowicie przebudowany dworzec PKP wraz z  galerią handlową.
Poza tym, w perspektywie rozwoju  Kraków przewiduje budowę przynajmniej kilka  nowoczesnych połączeń między już wybudowanymi drogami i  naprawy istniejących tras  autobusowych oraz połączeń podmiejskich.
Mieszkańcy remontów  nie znoszą –  problemy w komunikacji i dotarciu do pracy  przeszkadzają w codziennym życiu. Trzeba jednak pamiętać, że bez  napraw  jakość dróg nie może się poprawić i  by było  wygodniej, wymagać trzeba cierpliwości.Jacek Majchrowski co zrobił
Inwestycje w  rozwój transportu to nie tylko nowe drogi, ale również lepszej  jakości  powierzchnia  jezdni, która będzie  lepsza i  wytrzymała.  ( kolejnym z przykładów jest  odporna na ścieranie  nawierzchnia  jezdni na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka  oraz na  zachodniej jezdni Wadowickiej). Jasnym jest to, że, Kraków wymaga jeszcze wielu  remontów i inwestycji,  by  poruszało się po nim dobrze.   Nie tylko  autem, ale  też  tramwajami. Ale widać wyraźnie, że wszystko jest na świetnej  trasie do tego, by Krakusom  mieszkało się tu  zdecydowanie wygodnie i przyjemnie.